Importância das relações C2C na cocriação de valores em organizações de turismo
DOI:
https://doi.org/10.21714/2179-9164.2018v15n2.011Keywords:
Turismo, C2C, Cocriação de valor, Experiência, RelacionamentoAbstract
As empresas procuram manter-se altamente competitiva, entretanto o mercado está em constante mutação e elas precisam acompanhá-lo para conseguir seus propósitos. A cocriação de valores é um tema atual e relevante para a diferenciação de uma organização, e as relações B2C (Bussiness to Consumer) e C2C (Consumer to Consumer) também estão em processos de transformação. Por esse motivo o artigo em questão tem como objetivo analisar a importância das relações C2C na cocriação de valor, e de que maneira elas influenciam no compartilhamento de experiências do consumidor, com foco no turismo. As considerações finais revelam a importância da internet para o relacionamento entre consumidores, assim como na escolha de serviços a serem adquiridos. O compartilhamento de experiências pode ser apontado como um dos principais fatores no processo de tomada de decisão.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
I herewith declare that I authorize the publication of the enclosed paper by Revista Hospitalidade and it will be labeled as “Open Access” and licensed by the respective authors in accordance with the Creative Commons Attribution (CC-BY) license, without period limitation. The access to the paper will be open and free. access, for an indeterminate period and as unpaid and my collaboration is royalty-free. I declare also that this is an original work that has not been previously published, it has been written by the stated authors, and third-party sources were duly referenced when necessary. I further declare that this work does not infringe the copyright or property right of another and I am aware of publisher´s policy with regards to plagiarism, that will consist in immediate withdrawal of the article. Authors retain the copyright and grant the journal the right of publishing it as original work, i.e. guaranteeing that it has not been previously published, and now it is licensed under “Creative Commons Attribution” License which allows sharing the work with the condition of both authors and journal being duly referenced.